Här är ett riktigt bra exempel på en företagslogotyp som utformats med logogenie!
Texterna har satts upp på tre olika nivåer med olika färger. Detta är en mycket viktig del i logotypdesign. Företagsnamnet ska sticka ut mest. att använda mer dominerande färger för företagsnamnet är viktigt. Sedan kommer slogan och en valfri tredje rad för ytterligare information om företagets verksamhet etc. Det är viktigt att respektera denna struktur för att få en professionell logotyp.
Ikonen har placerats på vänster sida med texterna runt omkring. Både text och grafiska element smälter in på ett bra sätt. Färgerna är cohérent. Att använda rätt färger är mycket viktigt om du vill att din logotyp ska se bra ut.
Den enda nackdelen med den här logotypkompositionen är att små texter har använts för den nedre raden, vilket kan leda till att din logotyp inte syns ordentligt på små stöd. Se alltid till att dina texter är synliga och har rätt färger,
.
Börja utformningen av din logotyp nu