En smart marknadsföringsstrategi är avgörande, även för ett byggföretag. En marknadsföringsstrategi hjälper dig inte bara att få kunder, utan kan även lösa många av dina affärsproblem. En framgångsrik marknadsföringsstrategi gör det möjligt för dig att få klarhet mot ditt mål; den gör det möjligt för teamet att fokusera på det målet och gör samordningen enklare. Dessutom hjälpe...
Läs merDet går inte att förneka. Våra skärmar blir allt mindre och mobila enheter tar snabbt över den globala marknaden. Den utbredda användningen av smartphones och surfplattor har skapat nya värdefulla kanaler för marknadsföring. Men det är tydligare än någonsin att det inte längre går att använda sig av en enda storlek som passar alla när...
Läs merNär du’arbetar med grafik kommer du’med största sannolikhet att någon gång arbeta i Photoshop. Adobe Photoshop är kanske det mest kända och populära programmet för grafisk design i världen och har därför varit branschledande i årtionden. Det betyder inte att det är lätt att lära sig använda. Eller att det är intuitivt att använda det. Många formgivare råkar ut för problem när ...
Läs merVad är poängen med att ha en bra logotyp om du aldrig använder den? Det är en sak att sätta in logotypen på din webbplats, i sociala medier och i annonser, men med tanke på hur mycket affärer som görs med Microsoft Word-dokument, varför inte göra det där också? Hur infogar du din logotyp i Microsoft Word? I den här guiden förklarar vi steg för steg hur du infogar din logotyp i MS word....
Läs merOavsett vilken bransch du är verksam inom, är det ett måste att ha en tilltalande och funktionell webbplats idag. Konkurrensen är trots allt hårdare än någonsin, delvis på grund av 2020-pandemin som har tvingat oss att flytta våra liv till Internet. Företagare idag måste höja sin nivå och satsa mer på att bygga upp sin närvaro på nätet, bland annat genom att använda meddelandeappar för företag, ti...
Läs merDet finns bra logotyper och sedan finns det bra logotyper. Vad skiljer de två åt? Alla effektiva logotyper följer samma grundläggande riktlinjer för grafisk design, men de bra logotyperna har det där lilla extra: kreativitet. För de flesta människor kan en kreativ logotypdesign göra skillnaden mellan att bli ihågkommen och att bli bortglömd några sekunder efter att ha setts. Men vad gör en logotyp kreat...
Läs merSärskrivna t-shirts med din antagonistiska företagslogotyp är ett bra och effektivt sätt att öka varumärkeskännedomen till nästa nivå. Vi’har skapat en guide som beskriver varför och hur man gör för att du ska kunna komma igång med ditt äventyr med t-shirtutskrift. Specialiserade t-shirtmärken Det är mycket få tillfällen då människor inte kan bära sina bekv...
Läs merHur man utformar en fantastisk och professionell webbplats Tänk på din webbplats som ditt varumärke’s hem på internet. Den kan inte ersätta en sida i sociala medier, eftersom sidor i sociala medier är designmässigt ganska begränsade i sin funktionalitet och fungerar mer som ett kommunikationsuttag än som ett riktigt hem på nätet. När människor söker efter ditt varumärke använder de sökmotorer...
Läs merVem skulle lita på ett skönhetsmärke som ser fult ut? Skönhetslogotyper väger tyngre än bara varumärkeskännedom — de måste locka kunderna med löftet om att de ser bra ut. Det är nästan omöjligt med en logotyp som ser tråkig eller oinspirerad ut. Om du’ska designa en skönhetslogotyp har vi’samlat de 10 bästa skönhetslogotyperna nedan. Vi förklarar vad som gör dem så framgå...
Läs merHär på Logogenie har vi utforskat nya prisvärda verktyg för logotyp- och varumärkesframgångar som du kan ta med dig under det nya året.Många kanske blir förvånade över idén att använda logotypstämplar för sitt varumärke eller företag, eftersom stämplar verkar ha en föråldrad innebörd, men vi är här för att berätta varför det är viktigt att tänka på dem och hur de kan ge dig fler affärer...
Läs mer