Så vid det här laget vet du att din logotyp måste ha en iögonfallande färgpalett som är anpassad till varumärket om du vill att den ska nå ut till din idealiska målgrupp. Och i andra artiklar som vi har publicerat har vi talat om vad olika färger kommunicerar när de används i logotyper och visat dig olika sätt att kombinera färger i din logotyp för att skapa engagerande bilder. Men det f...
Likt gamla krigsbanners är din sportlogotyp en uppmaning till fansen överallt, under och efter matchen. Idrottslogotyper måste axla mer ansvar än företagslogotyper — de’är prydda på spelare custom jerseys, fält, resultattavlor och massor av varor. Med andra ord krävs det mer än bara ett argt djur för att skapa en bra idrottslogotyp (även om det är en bra början). Om du...
Ett företags visuella identitet kan vara avgörande, avgörande eller hjälpa dem att nå toppen. Ett företags eller varumärkes logotypdesign är faktiskt en av de viktigaste aspekterna av deras visuella identitet. Den skiljer inte bara ett varumärke från ett annat, utan har också potential att förbättra hur företaget presterar, påverkar kundernas val, skapar lojalitet och bygger varumärkesvärde...
När du utformar logotypen för ditt varumärke finns det tre stora designval att tänka på: • Formulär • Font • Color Form avser logotypens övergripande form och de former som används i den, och teckensnitt avser det teckensnitt (eller de teckensnitt) som du väljer. Båda dessa designval kommunicerar ditt varumärke’s personlighet. Färg fungerar parallellt m...
Det är mycket viktigt att hitta rätt färgkombination för din logotyp. Den sätter stämningen för ditt varumärke och hjälper dig att sticka ut från resten av konkurrenterna. När du startar ditt företag och börjar fundera på vilken logotyp du ska utforma. Det är en bra idé att studera designstilen där ute och även vilken typ av färgkombinationer som liknande företag använder. Många...
När du letar efter rätt typsnitt för din logotyp kan det vara överväldigande med alla de valmöjligheter du ställs inför. Det snabbaste sättet att minska volymen och hitta det perfekta teckensnittet är att gå in i sökandet med en klar uppfattning om vilken typ av teckensnitt som passar bäst ihop med ditt varumärke. Välja rätt typsnitt för din logotyp Det rätta teckensnitte...
Vi kan spela en lek. Säg eller ropa ordet “Apple”, beroende på ditt humör. Ju mer energi du har att utstöta, desto högre ska du vara. När ordet lämnar din mun, blunda omedelbart i några ögonblick. Nu när du är tillbaka har vi en fråga: Är du mer benägen att föreställa dig frukten eller företaget som omdefinierade så många aspekter av vårt liv genom tekniken? Vi medger at...
Från Chef Boyardee till Whole Foods, alla inom mat, dryck och livsmedel behöver en logotyp. Oavsett om det är en tecknad maskot för att glädja barnen eller kanske en ordvits för att glädja de vuxna, kan logotyper för mat och dryck göra ett gott intryck, förbättra varumärkeskännedomen och till och med göra folk lite hungriga! Men även om du är mer av en “L...
Om några få historiska logotypdesigns i modern tid har Starbucks rättmätigt tagit sig till toppen. Det internationella kaffemärket växte från en liten återförsäljare till vad vi känner det idag. Starbucks logotyp har haft sin egen fascinerande resa, en resa som är avsedd att fortfarande utvecklas och växa. Vi kommer att dyka ner i historien och utformningen av de många olika facetterna av Sta...
Även om vi tenderar att ha höga tankar om utbildningsbranschen på grund av dess altruistiska mål är skolor och utbildningsföretag inte främmande för att påverka sitt rykte med hjälp av varumärkesbyggande. Sanningen är att varumärkesbyggande inom utbildning är lika mycket en akademisk tradition som sena kvällstimmar. När allt kommer omkring har de flesta skolor redan maskotar, slogans och igenkännb...
Det’är ingen hemlighet att typsnittet du väljer påverkar hur människor tolkar ditt budskap. När du hanterar den perfekta logotypen som ska vara ansiktet på ditt varumärke, spelar typsnittet (eller typsnitten!) du väljer för texten i logotypen roll... mycket. Ett typsnitt som känns generiskt ger dig en tråkig och glömsk logotyp, och ett typsnitt som inte matchar ditt varumärke gör att folk inte ...
2020 är här och vi förväntar oss att det nya årtiondet kommer att medföra förändringar i logodesignens status quo. Logotypdesign har historiskt sett varit ganska stabil på grund av de gemensamma elementen i tidlösa logotyper som fångar kundernas sinnen. Vi förväntar oss dock att 2020 kommer att bli starten på några intressanta vändningar i logotypdesignens värld. Varje grafisk designer måst...