Här på Logogenie har vi utforskat nya prisvärda verktyg för logotyp- och varumärkesframgångar som du kan ta med dig under det nya året.
Många kanske blir förvånade över idén att använda logotypstämplar för sitt varumärke eller företag, eftersom stämplar verkar ha en föråldrad innebörd, men vi är här för att berätta varför det är viktigt att tänka på dem och hur de kan ge dig fler affärer.
Vad är skräddarsydda företagsstämplar med din logotyp?
Om du’har gått igenom det här tidigare kan du gärna skumma vidare till våra nästa punkter. Om tanken på att använda stämplar för din logotyp och ditt varumärke är ny för dig är vi här för att bryta ner den.
Vi’håller detta så enkelt som anpassade stämpelverktyg för varumärkesbyggande är. Monteringen på anpassade gummistämplar, som håller stämpelns logotyp kan anpassas. Du kan välja mellan ett trähandtag, självtäckande med en patron och en plastbas eller med ännu fler, personliga och unika estetiska detaljer. Allt detta beror på din budget och framför allt på vad som fungerar bäst för dig.
Stämpeltillämpning med ditt företags varumärke
Skojfrisk fakta: det finns en mängd användningsområden för stämplar med anpassad logotyp! Med dessa billiga verktyg är det ingen gräns för vad du kan göra. Här är bara några vanliga användningsområden att överväga för din egen tillämpning.
Stationär
Varje företag använder på ett eller annat sätt stationärt material. Oavsett om det är för brevpapper, kuvert, kort, välkomstbrev, påminnelsebrev, semesterhälsningar eller något helt annat, kommer du att spara en betydande summa pengar genom att stämpla din logotyp i stället för att betala för anpassade tryck.
Sociala medier
Insatser för handtag i sociala medier är, i likhet med visitkort, förenklade fysiska kort med de föredragna sociala medierna som ditt företag använder, tillsammans med ditt handtag eller användarnamn. Dessa är utmärkta för att nätverka och bygga upp en relation med dina klienter och kunder.
Visitkort
Istället för att trycka visitkort i stora mängder och hantera kostnaderna och den framtida möjligheten att byta logotyp kan du skapa dina egna med tomma kort, i vilken form och storlek du vill, och lägga till en personlig, anpassad touch genom att stämpla din logotyp på.
Förpackningar
Anpassa dina förpackningar, oavsett om det är to-go-påsar eller lådor för ditt kulinariska företag eller fraktmaterial för produkter som skickas ut till kunderna, kommer en logotyp som stämplas på dem att säkerställa att du bryr dig om kvalitet och koppling till det du älskar att göra. Se till att komma ihåg hur viktiga detaljer är när det gäller prislappar, skötselanvisningar och annan informationstext som rör ditt företag också.
Giv bort saker
Planerar du att ge bort saker i samband med utlottningar eller reklameevenemang för att stödja ditt företag? Detta är det perfekta tillfället att använda en personlig stämpel för att skapa skräddarsydda gåvor.
Hur kan anpassade stämplar med din logotyp hjälpa ditt företag
Kostnadseffektivt
Företagsstämplar är betydligt billigare än tryckta visitkort, personligt marknadsföringsmaterial. Logostämplar är 100 % idealiska för små och medelstora företag, vilket ger dig möjlighet att stämpla på språng och spara på dessa tryckkostnader.
Ett upphöjt utseende
Vi kan’inte nog betona detta: professionella logostämplar ger en personlig prägel. Detta skapar ett intryck av att ditt företag är pålitligt, autentiskt och ärligt. Särskilt om dina värderingar går emot det typiska kommersiella och massproduktionsmässiga sättet är det viktigt att upprätthålla den här bilden.
Förbättra dina sociala medier
Personliga, avsiktliga beröringar via reklammaterial skapar fler möjligheter att ansluta sig till din följarskara på sociala medier och hålla fast vid verkligt engagemang.
Öka varumärkeskännedomen
Oavsett vilken bransch du är verksam är igenkänning viktigt eftersom det får dina kunder att återkomma eftersom de kommer ihåg dig och det du gör, snarare än dina konkurrenter.
Varför stämpelmärkning är viktigt för ditt företag
Du’är här för att du redan inser hur viktiga logotyper är för ett hållbart och framgångsrikt företag. Vi’har bra resurser om hur man tänker som en designer, anpassar sin gamla logotyp, och för att få ut det mesta av vår logotyptillverkare.
Mer specifikt är det’dags att understryka varför stämpelmärkning är viktigt.
Personaliserade stämplar ger en distinkt, skräddarsydd och personlig touch. Om ditt företag trivs med skräddarsydda eller handgjorda arbeten är detta viktigt att kommunicera. Detta skapar en starkare varumärkesstrategi för tillverkare, de som har hemgjorda, anpassade eller unika produkter.
Även vidare är det’ett välkänt faktum att detaljer kommunicerar omsorg. Med personliga förpackningar kommer kunder och konsumenter att känna igen denna omtanke. Tänker du sätta din företagsstämpel på posten? Det ger kunderna ytterligare en anledning att identifiera det som något viktigt, snarare än slumpmässig eller skräppost. Din tid och dina resurser som går åt till att skicka ut reklammaterial ger en högre sannolikhet för att det kommer att öppnas, läsas och komma ihåg.
Anpassade stämplar ger ditt företag flexibiliteten att placera din logotyp på nästan vilken yta som helst, när som helst. Detta inkluderar scenarier på plats, till exempel att förlänga ett visitkort vid ett nätverksevenemang. Detta är supernyttigt vid kongresser och seminarier.
&
För det sista, och viktigast av allt, ger logostämplar mer inkluderande sätt för småföretag och entreprenörer att utforska varumärkesbyggande. På grund av den låga kostnaden som stämplar medför är det’en enklare investering att göra för att ta ditt företag till nästa nivå.
Bästa designmetoder för logostämplar
Håll det enkelt
Enkelhet är nyckeln. Ju mer kaotisk din logotyp är på företagsstämpeln, desto mer utrymme för misstag i tillämpningen. Ren design är minnesvärd design. Eftersom du’kommer att arbeta med ett mindre område inom gummistämpeln är det viktigt att tänka noga på varje aspekt inom logotypdesignen. Vårt verktyg för logotypframställning gör det bekvämt för dig att utforska dessa alternativ.
Använd negativt utrymme
Spatiell medvetenhet är en annan aspekt av ren design, där negativt utrymme säkerställer fokus och minnesbarhet på ditt företags varumärke. Utrymmet ger varje element i din logotyp utrymme att andas. Kom dessutom ihåg att denna designteknik gör det möjligt för dig att använda de vita utrymmena inom och mellan bokstäver och bilder för att skapa nya bilder. Det’är bra att tänka på det negativa utrymmet i en logotyp som en hemlig ficka, vilket gör att du kan skapa grafik, dold text och ytterligare mening till din design.
Konsultera stämpelns konstruktion
Vad kommer att säkerställa en ren applicering på dina avsedda föremål? Se till att själva designen fungerar med dig, inte mot dig. Tänk på stämpelns konstruktion och hur din logotyp kommer att fungera med den.
Fokusera på typografi
Om du använder typsnitt i din logotyp ska du se till att det förbättrar ditt övergripande varumärke och att typsnittet är läsbart i stämpeln. Undvik typsnitt som är mindre än 7 punkter, eftersom allt mindre gör din text svårläst. Sans-serif-typsnitt, som Arial eller Calibri, är ett säkert val när det gäller läsbarhet.
Säkerställ att din varumärkesidentitet är stark
Märkesidentiteten omfattar företagets värderingar, varumärkespersonligheten och ditt uppdrag. Det’är viktigt att se till att alla dessa är i linje med hur du presenterar dina tjänster eller produkter för världen. Hur du interagerar med kunderna, hur företagets estetik harmonierar med allt det ovanstående och den emotionella kärnan i din produkt eller dina tjänster är viktiga och djupare frågor att ställa när du navigerar i den här processen. Vet vilka dina kunder är: deras demografi, gemensamma intressen och hur du vill att de ska interagera med ditt varumärke utanför att investera i det du gör.
...och slutligen, satsa på högsta möjliga kvalitet.
Om det är möjligt, använd vektorfiler för att säkerställa en skarpare design.
Kan anpassade stämplar spela en viktig roll i framtidens logotyptillämpning?
Med det rådande klimatet vet vi alla att det är viktigt att upprätthålla kvaliteten och samtidigt hålla omkostnaderna så låga som möjligt. Vi’är en stor förespråkare för personliga stämplar, eftersom de ger en lösning för båda. Inkluderande varumärkesstrategier för att tillgodose alla affärssträvanden är viktiga för en rättvis marknad.
Föreställer du dig redan hur din logotyp för företagsstämplar ska se ut? Oavsett tillämpning kommer det att vara en stor livsräddare att ha en till hands.
Vi’har något annat på gång! Håll utkik efter vårt framtida verktyg för anpassade stämplar, där du kan designa din logotyp och skapa din egen stämpel genom Logogenie i ett svep.