Börja utforma din logotyp

Hur du använder avancerade funktioner för logotypdesign för att få ut det mesta av vår logotyptillverkare

Publicerad: 2020-10-07

Hur du får ut det mesta av din logotypdesign

Innan vi ens dyker in i ämnet för att utan ansträngning skapa effektiva logotyper med hjälp av logotypmakare online, vill vi dyka in i den större idén för att förklara varför allt detta är relevant för dig. 
 

Varför är logotypdesign viktigt egentligen?

 

Design finns överallt omkring oss, oavsett om vi konsumerar den medvetet eller omedvetet. Från det ögonblick du vaknar till det ögonblick du somnar har alla aspekter runt omkring dig utformats omsorgsfullt (eller kanske inte lika omsorgsfullt) för att hålla dig engagerad och vilja ha mer. 


Mer specifikt vet vi vad du är här för: logotypdesign. Logotyper är det som förbinder oss med stora och små företag och allt däremellan. Logotyper är allt som omfattar den visuella identiteten hos ett varumärke eller företag: typsnittet, eventuella bilder eller grafik som används, färger och formuleringar eller slogans. Det är ganska enkelt uttryckt, men det är viktigt att ha dessa aspekter i åtanke när du tänker på din egen framtida eller uppdaterade logotypdesign. 
 

Och det finns egenskaper som upprepas om och om igen när det gäller vad som gör en bra logotyp. Bra logotyper är tidlösa, vackert förenklade, vilket gör dem minnesvärda och ofta utlöser starka känslor. Dessa trender har inte förändrats genom åren och vi tror inte att de någonsin kommer att göra det. Ännu mer, genom att implementera dessa framgångsrika kvaliteter är logotypdesignen mest effektiv när det gäller att kommunicera vad ditt företag handlar om.

Nyfiken på andra sätt som logotypdesign kan göras? Vi har sammanfattat de mest populära sätten i vår artikel: 5 olika sätt att designa en logotyp och varför du bör använda en logotyptillverkare">5 olika sätt att designa en logotyp och varför du bör använda en logotyptillverkare. I slutändan anser vi att logotypmakare hjälper till att skapa ett effektivt varumärke för både nya och etablerade företag. 

 

“Logo makers är flexibla, användarvänliga och ger dig möjlighet att ta full kontroll över den viktigaste aspekten av ditt företags visuella identitet.”

 

Logogenie ger dig möjlighet att skapa din perfekta logotypdesign

 

Våra skapare inser hur skrämmande designprocessen kan vara. Vi har prövat och testat vår tjänst för att se till att även användare som är förstagångsdesigners enkelt kan använda vår logoskapare. Det var och är också viktigt att originalitet existerar inom logotypframställningsvärlden, vilket är anledningen till att Logogenie tillåter massor av utrymme för modifiering av befintliga logotypmallar. Vi’har jämfört och kontrasterat vår skapare med andra i vår artikel: Looking For The Best Logo Maker? See How 9 Popular Logo Makers Stack Up, samtidigt som vi förklarar skillnaderna mellan andra designalternativ i vår artikel med titeln: Free Logo Makers vs. Paid Logo Makers. För dem som till och med vill justera eller uppdatera en befintlig logotyp har vi’publicerat en artikel som dyker ner i den processen.

När du följer vår huvudlänk för att påbörja din spännande process för logotypdesign, kommer du först att uppmanas att skriva in ett eller ett fåtal nyckelord för att skapa en mer skräddarsydd och relevant process för dina behov. Låt oss komma igång!


Hur du får ut det mesta av din logotypdesign

 

Hur du använder vår logotyptillverkare 

 

Sidan, eller gränssnittet, är organiserad för att hjälpa dig att navigera smidigt genom processen. Längst till vänster hittar du ikoner för varje steg i processen, med början på “Logos”. Till höger om denna kolumn finns mer specifika alternativ inom varje vald ikon. Under ikonen “Logos” hittar du rullgardinsalternativ för att välja en specifik bransch. Du kan välja mellan de bredare alternativen “Mest populära” eller “Bokstäver A-Z”, eller välja en av de över 40 tillgängliga branscherna. Sökfältet finns högst upp om du föredrar att bläddra eller filtrera på detta sätt. Detta är ganska användbart för specifika idéer och för företag som faller inom flera branschteman.

Det är dessutom här du skriver in ditt företagsnamn, en valfri tagline och bestämmer dig för de första designalternativen för din logotyp: typsnitt och typ. Det finns sju typsnittsalternativ att välja mellan, som sträcker sig från blandat till elegant och futuristiskt till XXL. Detta hjälper dig att begränsa dig till din varumärkespersonlighet. 

 

Blandat: Detta är ett standardiserat, neutralt urval som passar för nästan alla företag. Kanske ett bra ställe att börja om du är osäker på våra andra kategorier. 
 
XXL: Detta avser bokstävernas bredd, men inte deras höjd. Det här urvalet fungerar bra för att skapa en subtil men viktig atmosfär. 

 
Rundad: Detta är en blygsam, lättsam typografi för avslappnade och vänligt inställda varumärkesidentiteter.
 
Kreativ: Detta är en samling handskrivna, kursiva och udda typsnitt för konstnärliga och nyckfulla varumärken.
 
Elegant: Detta innehåller formella typsnitt, ofta serifer som ger en mer professionell och seriös varumärkesidentitet.
 
Futuristiskt: Detta är stilistiska typsnitt för dem som vill betona teknik, modernitet och framtiden. 
 
 
Fet: Detta inkluderar, men är absolut inte begränsat till stora, blockiga bokstavsfokuserade typsnitt.

 

När du har valt ett alternativ från dessa kategorier visas de andra ikonerna i kolumnen längst till vänster. “Texter”, “Ikoner”, “Detaljer”, “BG Färg”, “Ångra” och “Gör om” finns tillgängliga så att du kan utforska och leka med din eventuellt nya logotyp. Det är här som de flesta av dina experiment kommer att börja.

De flesta funktionerna finns med en enkel dra-och-släpp, där du kan använda musen eller markören för att flytta varje element exakt där du vill ha det. Om du råkar välja eller ta bort en ändring av misstag finns ikonerna “Undo” och “Redo” precis där för att ta dig dit du vill gå. Dessutom finns det ytterligare alternativ när du högerklickar på designen.

Hur du får ut det mesta av din logotypdesign

 

Placera framför / placera bakom: Detta gör det möjligt att välja och organisera lagerelement samt att bestämma vilka element som är viktigare att se än de andra.
 
Undgå / Gör om: Detta ångrar eller gör om tidigare åtgärder, om du gör ett misstag eller vill göra jämförelser mellan ändringar.
  
Släck form: Detta tar bort enskilda delar av element och inte hela elementet.

Släck: Detta tar bort alla element, men du kan också använda tangenten ’s “Delete”.
 
Snap to Grid: Detta omplacerar automatiskt elementet så att det anpassas till det interna rutnätet.

 

I ikonen “Details” kan du lägga till sekundär grafik till din logotyp för extra anpassning. Här hittar du ikoner, inklusive stjärnor, åskviggar, varumärkessymboler, detaljlinjer och andra sätt att organisera element i din logotyp. Dessa kan också ändras i storlek och omplaceras, precis som huvudikonen. Redigering av detaljbilder fungerar precis som de andra elementen i kolumnen för anpassning. Dessa har alla samma funktionalitet och kommandon, vilket inkluderar färggradienter och skiktning. Du kan lägga till så många detaljbilder som du vill, men tänk på att inte överdriva designen. Simplicity wins. 

Ikonen “BG Color” är där du kan ange bakgrundsfärgen, annars kommer du att arbeta med vår off-white standard. Färg är ett viktigt designbeslut, där var och en innehåller sin egen kultur, känslomässiga kontext och sätt att attrahera din framtida publik. 
 
Här’är en snabb uppdelning av de känslomässiga konnotationerna av varje färg, enligt modern färglära. Du kan tillämpa dessa på alla färger i dina logotyper — din ikon, din text, dina detaljer — inte bara bakgrundsfärgen.

När du är klar med redigeringen och är helt nöjd med din logotypdesign kan du klicka på “Förhandsgranska min logotyp” i det övre högra hörnet. Alternativet “Tillbaka” finns i det övre vänstra hörnet om du vill ändra något i de sista stegen i processen. 

Det’är viktigt att ha några saker i åtanke när du går igenom den här processen. Hur roligt det än kan vara är det’också ganska lätt att låta sig ryckas med. Vi’har publicerat några artiklar om best design practices, som beskriver saker att undvika, Vi har också en artikel som kan ge dig logo design inspiration trends från i år. 
 
Från sidan “Förhandsgranska min logotyp” har du möjlighet att avgöra om din logotyp är redo att användas. Om du inte redan har’gjort det, registrera dig, ladda ner och välj mellan de paket som bäst passar ditt företags behov. Ett standardpaket börjar på 24,90 dollar, som kommer med en högupplöst grafik av din design och kundservice. Du har möjlighet att inkludera tillägg för extra förmåner som är relevanta för hur du föreställer dig att ditt företag kommer att använda logotypen.

Logogenie's logo maker


 
Vektorformat: Filformat som kan ändras i storlek utan att kvaliteten försämras. Detta är idealiskt om du ska skriva ut din logotyp i både stora format - till exempel affischer, reklamskyltar - och små format - till exempel programikoner.
 
Obegränsade ändringar: Gör att du kan utforma många olika logotyper för varierande användningsområden.
 
Sociala nätverksformat: Detta formaterar automatiskt om din logofil för plattformar för sociala medier, till exempel Facebook, Twitter, Instagram med mera. 
 
Svartvita format: Detta är viktigt för 3D-utskrift, företagsstämplar och screentryck.
 
Exklusivitet: Med det här alternativet tas din logotyp bort från vår webbplats så att inget annat företag kan använda den. 

 

Har du någon idé om ytterligare funktioner? Har du allmänna kommentarer om processen? Vi är alltid intresserade av att ligga steget före, förbättra vårt gränssnitt för att vara så användarvänligt som möjligt och tillhandahålla de mest aktuella och spännande funktionerna inom logodesign i vår logotypframställning. Varsågod att ta kontakt! 

Kolla in våra andra artiklar

5 effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

5 effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

En smart marknadsföringsstrategi är avgörande, även för ett byggföretag. En marknadsföringsstrategi hjälper dig inte bara att få kunder, utan kan även lösa många av dina affärsproblem.   En framgångsrik marknadsföringsstrategi gör det möjligt för dig att få klarhet mot ditt mål; den gör det möjligt för teamet att fokusera på det målet och gör samordningen enklare. Dessutom hjälpe...

Läs mer
Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Det går inte att förneka. Våra skärmar blir allt mindre och mobila enheter tar snabbt över den globala marknaden. Den utbredda användningen av smartphones och surfplattor har skapat nya värdefulla kanaler för marknadsföring. Men det är tydligare än någonsin att det inte längre går att använda sig av en enda storlek som passar alla när...

Läs mer
Hur du använder Photoshop för att redigera din vektorlogotyp på några minuter!

Hur du använder Photoshop för att redigera din vektorlogotyp på några minuter!

När du’arbetar med grafik kommer du’med största sannolikhet att någon gång arbeta i Photoshop. Adobe Photoshop är kanske det mest kända och populära programmet för grafisk design i världen och har därför varit branschledande i årtionden. Det betyder inte att det är lätt att lära sig använda. Eller att det är intuitivt att använda det. Många formgivare råkar ut för problem när ...

Läs mer
Hur du infogar din logotyp i Microsoft Word: Från brevpapper till kalendrar

Hur du infogar din logotyp i Microsoft Word: Från brevpapper till kalendrar

  Vad är poängen med att ha en bra logotyp om du aldrig använder den? Det är en sak att sätta in logotypen på din webbplats, i sociala medier och i annonser, men med tanke på hur mycket affärer som görs med Microsoft Word-dokument, varför inte göra det där också? Hur infogar du din logotyp i Microsoft Word?  I den här guiden förklarar vi steg för steg hur du infogar din logotyp i MS word....

Läs mer

Skapa en AI-genererad logotyp nu

Du måste ange ditt företagsnamn.
x